ESA: EDB Sak og Arkiv (kommunens saks- og arkivsystem)
- Kommunens saksbehandlings- og arkivsystem er EDB Sak og Arkiv; ESA.
Du finner brukerhåndbok i venstremenyen (under Hjelp) når du er inne i ESA 8.4.2.
Enkle bruksanvisninger for ESA, ESA-rutiner, passordregler og publiseringsrutiner (post/sak) kan du finne her:
Felles Rendalen (J:) / ESA kursmateriell (brukerveiledninger)
Folkeregisteropplysninger:
Folkeregisteropplysninger via KS SvarUt/KS SvarInn/eDialog må ikke benyttes til annet enn forsendelse i ESA.
Virksomhetsleder tar kontakt med Christina E. Jensen eller Eva P. Lillemo vedr. tilgang for nye ESA-brukere. Dette gjelder også ved endringer og deaktivering av ESA-brukere.
Spørsmål om journalføring/registrering i ESA rettes til postmottak@rendalen.kommune.no
Når det gjelder treghet/heng eller andre problemer m.h.t. ESA, kontakt:
Christina E. Jensen, Eva P. Lillemo eller Kristin Fines Ygre (for PND).
Ovennevnte sørger for å videreformidle feilmeldinger og annet til FARTT og/eller Sikri AS (leverandør av ESA).
Digital kommunikasjon:
NB!
Vi minner om at det er saksbehandlers ansvar å sjekke ut bl.a. det med gradering av dokumenter. Dette må gjøres før postjournal publiseres, og postjournal publiseres dagen etter at dokumentet er journalført. Hvis det skal være endringer i journalføringen, må saksbehandler varsle postmottak@rendalen.kommune.no om dette før kl. 13.00 dagen etter at dokumentet er journalført/registrert.
I politiske saker må alle vedlegg tilknyttes dokumentet/den politiske saken. NB! Der dokument skal graderes, må dette være utført i ESA og også påført i saksutredningen + påført bak aktuelle vedlegg som skal skjermes . Dette er saksbehandlers ansvar.
Lenker ESA: