Ferieklubben i Rendalen

Ferieklubben er et trygt og godt sted, med organiserte aktiviteter, frilek og sosialt samvær på tvers av skoleregioner.

Rendalen kommune tilbyr alle elever i barneskolen inntil 4 ukers deltakelse på Ferieklubben. Sommeren 2020 har vi 50 deltakere!

Ferieklubben er delt i to perioder av 2 uker: uke 26 + 27 på Fagertun skole og uke 32 + 33 på Berger skole.

Den vanlige åpningstiden er fra kl. 09.00 – 15.00. Foresatte i arbeid kan be om utvidet tid, fra kl.07.30 til 16.30.

Alle deltakere kan møte opp på egen nærskole. Der organiserer vi felles skyss til/fra den aktuelle klubb-skolen.

Tidligere år har vi hatt 2 dagsturer, til Bjøntegård Leirskole og Hunderfossen Familiepark. I år må vi holde oss i Rendalen pga smittevernet. Forhåpentligvis er vi tilbake med dagsturer neste år.

Av samme grunn må deltakerne nå ha med seg matpakke, men de får servert drikke, yoghurt og frukt hver dag.

Ferieklubben er en ypperlig arena for første arbeidslivserfaring, så vi har ansatt mange ungdommer. De får ansvar for barnegrupper og aktiviteter, med god og tett veiledning fra daglig leder og fagarbeidere. Alle ansatte jobber i turnus for å dekke opp dagen.

Deltakelse på Ferieklubben koster kr.500,- pr. uke, med mulighet for å søke søskenmoderasjon og fritak pga lav inntekt. Tilbudet finansieres av tilskudd fra Buf.dir. og Oppvekstsektoren.

Dette er fjerde året Rendalen kommune organiserer Ferieklubb – og vi kan anbefale andre kommuner å gjøre det samme. Dette er et gjennomførbart, sosialt og samfunnsbyggende tiltak!

Marie Giil, Oppvekstsjef.

Marie Giil