Rendalsprisen til Rendalen Hagelag

Etter to års pause var det igjen tid for prisutdelinger i Bullmuseet ved Rendalstunet.

Guren Hagen satte stemningen på hjemmebane i Rendalen med sin turnékonsert nummer 14 for et publikum sultent på kulturopplevelser. Rendalen kommunes ungdomsstipend var det eneste som ble tildelt av kommunens priser i 2020. Dette tilfalt skiløperen Jan Christian Kjærnli, men på grunn av pandemi ble det ikke holdt noen prisutdelingsdag i fjor. Derfor fikk Kjærnli den formelle overrekkelsen med diplom, blomster og sjekk sammen med årets stipendmottaker.

Julie Myhrhagen har satset på ishockey, og Rendalen formannskap valgte å gi henne dette ungdomsstipendet i år.

F.v. Julie Myhrhagen ble tildelt Rendalen kommunes ungdomsstipend for 2021. Jan Christian Kjærnli ble tildelt ungdomsstipendet i 2020, men fikk det formelt overrakt i Bullmuseet på søndag. Foto: Rendalen kommune/kultur Rendalen kommune/kultur

Rendalsprisen knytter det seg alltid spenning til, og etter å ha stått over tildeling i 2020, så ble det Rendalen hagelag som fikk denne hedersprisen nå i 2021. Hagelaget får prisen for utrettelig innsats og bidrag til å forskjønne miljø til glede for fellesskapet.

F.v. Anne Britt Brenn, Marit Trøen og Liv Tone Trøen fra styret i Rendalen hagelag som mottok Rendalsprisen i Bullmuseet søndag. Rendalen kommune/kultur

Rendalen hagelag har ansvar for å holde «Bullhagen» i Rendalstunet i hevd, en oppgave som utføres perfekt hver sommer. Hagelagets innsats legges merke til langt ut over kommunens grenser, bl.a. så ble Rendalen hagelag kåret til Årets hagelag av DET NORSKE HAGESELSKAP, avd. Hedmark i 2015.