Markering av Frigjørings- og Veterandag

Vi har den glede å kunne invitere til markering av Frigjørings- og Veterandag i Rendalen i år. Vi inviterer spesielt alle som er veteraner og/eller deres pårørende til en felles hedring og anerkjennelse denne ettermiddagen/kvelden 8. mai. Programmet blir i korthet kransnedleggelse ved minnesmerker v/Ytre Rendal kirke, deretter forflytning til Øiseth hotell Åkrestrømmen for middag og foredrag. Velkommen!

Påmelding 4. mai innen kl. 12:00

Se invitasjon/program her. (PDF, 432 kB)

100 000 norske kvinner og menn har tjenestegjort i internasjonale operasjoner i over 40 land, i fire verdensdeler - i mer enn hundre forskjellige operasjoner.

Dette er veteranene våre, og 8. mai er dagen deres for heder og anerkjennelse. Alle kommuner er pålagt å ha en veteranplan, og i 2020 ble en interkommunal veteranplan vedtatt for kommunene; Folldal, Alvdal, Tynset, Tolga, Os og Rendalen.

Den interkommunale veteranplanen kan du lese her.

Se også Forsvarets nettsted om veteraner her.